fredag 6 mars 2009

Dvala

08.40:
Yr o mosig i huvet igen efter tågresan upp till Knalle-Landet (Borås) nu på morgonkulan... Det är tacken för att man lärt sig tekniken med att försätta sig i dvala i ett skramlande, hoppande plåtutrymme på räls... Suck. Väl framme räknar jag tyst antal stationer jag missat/inte hört: Fyra av elva. Bra! Då har jag slocknat en stund – MEN är yr o mosig…

Sitter ensam i den tysta datasalen på skolan och kaffepapperskoppen med plastlock står bredvid och försöker pigga upp mig så gott den kan. Kaffe är skit. Enda chansen att få i sig giftet är att toppa med dubbelt så mycket mjölk än vad alla tror
(eller mjölk först o kaffe sen – ”same samma”).
Typ Baileysfärg ska dé vá… Numera dricker jag oftast giftet i pappersmugg, gåendes mellan skola o station, mellan salarna på skolan eller här i tysta datasalen. Ingen särskild njutning. Kaffedrickandet gick en gång ut på att hålla övriga arbetskamrater sällskap på fikapausen, men vem sjutton bryr sig nu…? No Body At All.

Jag kollar över de mest nödvändiga hemsidorna i mitt liv innan skolarbetet drar i gång. Frillesås Bandy är min ständige följeslagare – mitt fjärde barn – trogen intill döden kan tyckas och det är just nu ömsesidigt. Ska dé vá, ska dé vá med besked – inga halvmesyrer! Kollar gästboken (surprise idag!!! :), bloggen, tittar över startsidan om något ska ändras och fortsätter sedan till statistiken.

Loggar in och checkar webba-mailen och går vidare in på skolans webbplats o mail – mitt livs-exilir just nu! Här hittar jag allt jag behöver för att i slutändan bli en fullfjädrad webredaktör! Ojojoj, lärarna är otroligt aktiva med att lägga ut ny information. Här måste man hänga med. Just nu pluggar vi databas…

Hemma har grabbens bandybag förpassats ner i källaren. Tom.
Även den i dvala… See You later – typ i september när kosan styrs mot Kba/Fotskäl igen. Men varje avslut öppnar för nya, fräscha aktiviteter. Våren är på väg och precis som knopparna är gräset snart grönt (oj, vilken prosa…:). Fotbollen flyttar ut och vi FBK:are riktar våra intressen mest mot Frillesås, Löfta o Åsa i stället…
(åsså Läjet, förstås:). Plötsligt står många av oss på var sin sida om planen...

09:10:
Gäsp. Första föreläsningen är snart på G…

För min del är årets ”bandyäventyr” inte över riktigt ännu, så jag sparar mina tack till senare.

Däremot vill jag passa på att här rikta ett särskilt tack till Niclas o Niklas för alla inlägg under säsongen! Vi andra har fått oss lite bandykultur blandat med bandytankar, flytthistorier och gips! Tror nog att ni tyckt det varit ganska roligt, killar, även om ni var tveksamma i början... Även Lars-Johan har gjort ett par bejublade inlägg – du kan bara du vill, mannen!
Det hade varit väldigt roligt om fler vill "fatta pennan" nästa säsong! Jag får väl ut o "fiska" igen nu när båda Niklasarna ger sig av...

Bloggen och hemsidan går snart också ner i dvala - bara lite spridda inlägg kvar, antar jag. "wEbba" tar sedan en stunds semester även i år, men först gäller Bandyfesten! Vi ses väl då?

Under våren blir det för min del till att fota mer för Warberg IC (Globen i år igen? :) o hjälpa Träslövsläge IF lite grann. Kommer även att göra lite fotojobb på fotbollscuper och bröllop under mitt nyvunna sommarlov. Mot nya mål! Skål! (nä visst nä, det är fortfarande kaffe i den förbenade muggen… kallt… men förvillande likt Baileys ;)


/Eva-Lena (wEbba)

Tack GF, för namnsdagshälsningen! ;D



.

Inga kommentarer: