tisdag 14 oktober 2008

Hänga med i trenden!

Hejsan.
Detta med att blogga är ju "inne" just nu. Därför måste ju även vi i Frillesås BK hänga med i trenden.

Vi är inne i mitten av oktober och vi har redan spelat 4:a träningsmatcher!!!!!!
Det är nya tider i bandyn och det är rent ut sagt fantastiskt med Ale arena som finns i Bohus.
Jag tycker alla som har bidragit till denna arena skall oerhört stolta med vad de har åstadkommit, framförallt när beslutet togs att "nu bygger vi arenan", det är inget beslut man tar hur som helst.

Jag hoppas att samma "beslut" kan mogna fram i Frillesås med, det behövs.
Det finns många bra argument för att ha en bandyhall i Frillesås, en av de bästa argumenten (men kanske inte det tyngsta för kommunen att ta ställning till) är väl att våra hårt jobbande materialare i A-laget skall slippa allt "kånkande" av material mellan Sjöaremossen, Kungsbacka ishall och Surte arena för träning och match. Det har varit en ny bekantskap för oss alla i A-lagstruppen.

Jag avslutar med att truppen ser stark ut, nu börjar det bli dags att sy ihop lagdelarna.
Nu har vi avverkat de "första" testmatcherna, nu börjar allvaret mot Gripen och Surte i helgen.

Jag avslutar med min1:a Rolf Zetterlundare:

"Kom ihåg grabbar - det finns inga järnvägar till framgång."

// Niclas Samuelsson

Inga kommentarer: