måndag 1 mars 2010

Friheten smyger in, men tomheten knör sig före....

Hej Allihopa!

Bandyns dag är som så många vet, slutsignalen för Frillesås bandy varje säsong, spelare från p13 upp till seniortruppen samlas och spelar skojmatcher, äter och har det roligt tillsammans.
Tänker inte nämna så mycket om själva cupen förutom att lag Eric/Jarno vann efter hårt slit mot lag Arne/putte/ronny i finalen, Jag själv spelade den inte utan fick äran att vara domare.

Nu såhär bara någon timme efter att man klivit ut ur entrén på Sjöarn för sista gången den här säsongen så var det första man gjorde att blicka framåt, kul med sommar, slippa alla måsten och göra lite som man vill. MEN så kommer man och tänka på, Jaha, vad ska man göra nu då? Vad ska jag göra när jag jobbat min sista timme för dagen och man vanligtvis går hem och lägger sig för att ha energi till träningen.

Jag och Eric åkte tillsammans hem från Bandyns dag, och så många gånger som vi åkt vägen mellan Maria- Salongen och sjöarn, vi kunde inte räkna. Men en sak var säker, den här gången kändes det jävligt konstigt, något försvann precis rätt framför ögonen på oss och vi kan inte göra något åt det.
Alla skratt och konstiga diskussioner som vi haft under vinterns gång är nu puts väck. Otroligt nog, med tanke på hur det gick för oss bandymässigt så är det nog första gången direkt efter en säsong jag känner att det redan är tomt.

Jäkligt deprimerande..

MEN. Det finns saker som gör att man blir på jäkligt gott humör, Jag tänker på saker som jag personligen kommer att minnas från den här säsongen.
Team-bildningen med arne och putte i spetsen. Vi har Mimmi på tappen som jag lyckas bli skyldig två middagar, Matchen mot nässjö hemma. Raketer och bengaliska eldar och Frillesås Friendship i högtalarna.
När Jarno knackar ett skott mot blåsut som träffar blomhasses objektiv och det går totalt sönder. Skall inte glömma att även om Green Farmers inte hållt låda som tidigare år, så är det några som alltid varit där när vi spelat på Sjöarn, Ni vet vilka ni är och om jag kunde så skulle ni få varsin Miljon av mig.

Mycket glädje som man uppskattar så här i efterhand, listan är längre men det är nog föga intressant för de som inte deppar=)

Förresten, Ni glömmer väl inte årsfesten? Alla a-lagsspelare verkar inte kunna närvara, men vi som kommer vara där är extra taggade!

Tack för i år

På återseende

Tjipp och hej

/#4

.

1 kommentar:

wEbba sa...

Tack själv, Paavo! Du har satt guldkorn i kanten på laget, klubben och bloggen bara genom att vara här!
Och din förvandling från linsskygg till linslus är makaber! Att mitt under match, när du gör dig redo för att slå en hörna, ropar:
"wEbba, HÄR är jag!!!" - det är riktigt udda! ;)
Vi ses på festen!
/w