lördag 6 mars 2010

Snipp, snapp, snut - så var sagan slut…

.
...för nu packar jag ihop och lämnar wEbbandet i Frillesås Bandy.

Detta är ingen direkt ny tanke från min sida. Den smög sig på mig redan för ett år sedan när yngste grabben varnade för att han - likt sin storebror - också skulle sluta med bandyn. Så i höstas, när han verkställde sitt "hot", blev jag tämligen säker på min sak. Visst har jag vacklat i mitt beslut då och då under säsongen (det skulle ju kanske funka ändå), men nu känns det färdigtänkt…

En syn jag aldrig glömmer - 1:
Gudomligt ljus över Sjöarn´- som alltid lyser starkast!

Det som tog mig hit, tar mig alltså också härifrån (barnen) och mitt ideella intresse har flyttat hem igen – hem till Träslövsläge och min ”gamla” klubb. Nu blir det åter dags för fotboll och innebandy.
Ja, jag veeet – ”sockiplastbandy”… ;)

Men det har varit väldigt roligt att jobba upp Frillesås Bandys nuvarande hemsida! Kan säga att det inte var särskilt svårt att fastna på webben och ta tag i och utveckla sidan. FBK har absolut varit mitt 'fjärde barn' och vi har umgåtts dagligen med uppdateringar, lite ändringar, nya bilder och nya idéer! Givetvis har jag lärt mig massor under tiden...

Som vanligt var det mitt fotande som gjorde att jag hamnade i något nytt. Självklart skulle grabbarnas framfart på isen, när de var mindre, både förevigas och visas upp. Det var då jag fick upp ögonen för den dåvarande sidan, och mitt gamla intresse för Internet, bilder och hemsidor fick sig ett rejält uppsving. Nu vet vi ju vart det ledde mig - ja, ända till webbutbildningen på Borås Högskola!
Och egen fotofirma! :)

En syn jag aldrig glömmer -2:
"Bengalien" på Sjöarn´, Kungälv-FBK 2008


Namnet wEbba tog jag mig när jag ville göra ett anonymt inlägg i gästboken på gamla sidan (nu pratar vi 2006), men jag ville ändå att min vän Anna skulle förstå att det var jag. Hemligheten var
mitt stora E - mitt i namnet. Hon fattade direkt, E´ klart! ;)
Självklart kallade hon sig sedan wAnnabe i nästa inlägg.

Vill passa på att tacka mina vapendragare:

Anna - min alltid lika pålitliga vän o back-up och min 'skugga' på hemsidan. KramEn till dig!
Fredrik - från de första trevande texterna till en självgående textmaskin, vad hade sidan varit utan dig, Knubbe?
Lars-Johan - den ständige, glade idésprutan och den jag haft mest diskussioner med kring klubbens infomationskanal.

Vad händer nu då? Ledsen, men jag vet inte alls… Jag hoppas verkligen att den berömda ”Någon” träder fram och tar tag i arbetet med hemsidan. Frillesås Bandy, som är en så geografiskt utspridd förening, behöver sin sida mot omvärlden.

Hoppas och tror att alla Frillar och Flammor har uppskattat både hemsidan, bilderna, bandyfesterna, lagbilderna, matchbladen m.m. Den enda öppning jag lämnar efter mig är att jag troligen kommer tillbaka och fotar ibland och att jag även kan vara mentor till denna ”Någon” som förhoppningsvis tar över min syssla. Kan ju inte lämna er vind för våg, heller!

Glad, men ledsen. Ledsen, men glad. Vet inte vilket, men livet går vidare…


I really have to KEEP ON.
(Will Young - en av mina Favoriter:)



Älskar er allihop!

/Eva-Lena "wEbba" :)


www.fotoevalena.se
Hälsa på mig - när som helst !
.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kommer att sakna dig på Mossen Eva-Lena! Alltid lika glad och alltid trevlig! Inte alltid man såg hur du ser ut, för oftast hade du ju en kamera i ansiktet hihi. Tack för allt du gjort för FBK:s hemsida och fantastiska bilder!!! Lycka till med firman och resten av ditt liv!
Kramisar Anders

wEbba sa...

Tack, Anders! Du har tillhört favoriterna att stå och "gaffla" med - när jag nu inte haft Nikon framför plytet... :)
Hoppas du fortsätter med everysport-rapporteringen nästa år! Jag kommer säkert att terra dig den vägen, om jag inte är bandysjuk och åkt upp till Mossen ändå. Vi ses på festen!
Kram tillbaka! /w