torsdag 3 november 2011

Bloggsvenskan startar!

Hej, mitt namn är Niclas Samuelsson och jag har varit med här förut.

Fick förfrågan av Frillesås "mediemogul" Fredrik att blogga lite, roligt tycker jag, vi få väl se vad ni tycker (har bloggat här tidigare).

För 3-4 säsonger sedan var jag med som Tränare /Lagledare i A-laget tillsammans med Jon Werme och Henrik Karlsson. Det var oerhört roligt och vi slutade fyra i Allsvenskan det året. Bra gjort med sådana tränare :)

Bloggade en hel del då, på denna sida. Då var bandyhallen på Jennylund fortfarande ganska unik och Surte drog in bra med pengar på planhyran.

Nu har klubben gått i konkurs och en ide är att använda det som ridhus istället, så synd, jag är ju allergisk mot hästar och så är de ju inte kända för att ha så bra blick för spelet!

Spelade faktiskt 2000/01 i Frillesås, då laget bestod bl.a. av 2 från Kazakstan. Alexander Ambourzev och Oleg ????. Jag är bra på att komma ihåg namn men hans efternamn är som bortblåst (tänker bara på Polev men det var en hetlevrad bandyspelare som spelade i Köping Bl.a.).

Denna säsong blir väl som den gamla bandytiden, lång försäsong i hockeyhall och få träningsmatcher innan säsongsstart. Vilket faktiskt kan leda till att publiken blir mer intresserade av att se premiären hemma då man knappt sett laget alls innan. Nu blir ju hemmapremiären flyttad så nu får vi vänta ännu längre.

Har själv spelat ett år i IFK Kungälv (99/00) och är oerhört förvånad att de har is nu och kan hålla den! Det har hänt mycket i den klubben sedan jag var där helt klart. De ser ju grymt bra ut i år och bör med några Frillesåsare utan större problem ta sig till slutspel tror jag.

FBK kommer att få kämpa hårt i Allsvenskan i år som sig bör, då den ser ganska jämn ut tycker jag. Som alltid gäller det att få en bra start, viktigt att ta poäng i början. Nu börjas det med 3 tuffa bortamatcher. Där gäller det nog att spela stabilt och säkert och inte bjuda på för mycket. Man skall nog inte lägga finliret i första rummet i dessa matcher, framförallt inte de matcherna mot Smålandslagen. Där tror jag de fasta situationerna kommer att avgöra.

Som avslutning har jag roat mig med att fråga mina arbetskollegor som är sportintresserade men kanske inte bandyfantaster direkt vad de tycker om bandy, här kommer lite kommentarer:

– Sjukt många på plan som alla åker runt, runt i kurvor, vart ska alla?

– Svårt att se bollen på TV men bandy skall ses på plats så är det väldigt underhållande!

– Annandagsbandyn är något som de flesta går på och portföljen skall med!

– Hur gör de för att få upp bollen i luften? Helt omöjligt när man testar att spela!

– Klubban ser alldeles för kort ut!

– Otacksamt att vara målvakt!

– Bra med hallar!

Länkar in en klassiskt rolig filmsnutt (Ni har säkert sett den). My Blackberry is not working!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kAG39jKi0lI

Lycka till mot Tranås!

Mvh Niclas

3 kommentarer:

Anonym sa...

Surte BK har inte alls gått i konkurs. Det är aktiebolaget som drev ale arena som kursar, inget annat.

Knubbe sa...

Oleg Lavrentijev hette han.

Niclas sa...

Lavrentiev var det ja, tack!