måndag 21 november 2011

Obesegrade hemma och borta!

Vilken bra start på säsongen, ej sett matcherna så jag tänker inte uttala mig om dom.

Som vanligt gillar jag att se hur motståndarna officiellt tyckte om matchen (Se länk från Gripens hemsida).


Motala; Gripen och Frillesås är obesegrade.
Att Frillesås är svårspelade hemma vet vi alla, men inget insläppt mål på hemmaplan heller är starkt ;-)
Eftersom jag är gammal försvarspelare så är jag intresserad av hur försvaret är komponerat i år.
Jag hoppas att det ser ut som jag tror, då har det jag alltid tänkt slagit in, men det får jag se på första hemmamatchen!
När nu den blir av? Det är mycket bortamatcher just nu, såg att det kan bli 4:a stycken t.o.m. om spelschemat följs.
Men att klämma in Tranåsmatchen mellan borde väl kunna gå nu när vi har medgång!

Denna säsongen verkar det inte som att denna klassiska kommentar kan fällas:
- "Skjut mycket, dom har också dålig målvakt".
Annars en rolig kommentar som man kan fälla när man vet var man har målvakten, dvs han klarar av gliringar!
Fick höra sådana gliringar själv, som när vi förlorat ett gäng matcher med Västanfors:
"Vi måste bryta trenden och göra oss till ett vinnande lag igen, så Niclas, du bör nog stå över nästa match".
Eller som min far sa:
"Min son, bli aldrig bollhållare".
Men som vanligt är det bara att bita ihop och det är alltid hårt jobb som gäller!
Kan sammanfattas så här:
En som jag har jobbat med är känd för att ha mycket hårda nypor gentemot leverantörer som inte levererar som de sagt.
Han brukar fälla denna kommentaren när det behövs:
"You can work 8 days in a week and 25 hours per day, if you skip lunch, so what is the problem?"
Den brukar bita bra.
Men nu väntar Laik borta, de har 2 vinster och en förlust men bara mött lag som förväntas hamna på den nedre halvan (enlig mig).
Det blir nog underhållande och svängigt tror jag. Minst 2 mål på hörnor och då leder det till seger.

Inga kommentarer: