söndag 31 januari 2010

Klassiskt styrspel, Ryssar och VM-final!

God middag.

Sitter här ensam i min och Erics lägenhet och väntar på att den årliga VM-finalen i bandy skall dra igång!
Ryssland mot Sverige i Moskva klockan 15:00 på SVT1.

Igår mötte vi Stjärnan. Innan matchen hade vi bestämt oss för att samlas någon timme tidigare för att vi spelare skulle lägga upp det offensiva samt defensiva spelet, detta på grund av att Arne för tillfället är i Ryssland och kollar på när hans son spelar VM för pojkar 19.
Vi kom överens om att vi hade prövat diverse olika försvarstaktiker men inget hade passat oss riktigt bra i slutet och därför gick vi över till ett traditionellt och enkelt styrspel.
Vi ändrade även lite på våran uppspelsfas . Själva ändringarna i sig var nog inte det viktigaste, det vi strävade efter var att få alla att simma åt samma håll, varje spelare skall veta vad man skall göra.

Vi klev in i matchen och startade med att göra 1-0 och då kändes det riktigt bra, Stjärnan skapade inte så värst mycket och vi hade ett helt annat GO i laget än vanligtvis.
Dock gjorde de några mål och i halvtid var ställningen 2-4(?).

Stjärnan är ju präglat av Ryssar och om jag inte minns fel så lyckades en av deras göra 4 mål, Vi bommade lite chanser + att vi släppte in en del mål på egna misstag och detta var väl det som fällde avgörandet i matchen som slutade 5-8, fördel Stjärnan!

Efter matchen var det många som var smått deppiga och jag skulle var väl som vanligt värst, Martin Karlsson brukar säga att jag skulle behöva en snuttefilt och kudde efter de matcher vi förlorar.
Men när jag är påväg ut tillsammans med Smen och Mamma Taina så slänger lagkaptenen i Stjärnan en blick över axeln och säger "bra spelat idag" jag säger det samma och han önskar oss lycka till och säger att vi var på gång idag, fortsätter vi så kommer vi att lyckas ta de där sista viktiga poängen som behövs för att hålla oss kvar. Även om det låter osannolikt så växte denne Sergei In-fa-lin i mina ögon och det slog mig att sportslighet och gott utförande går hand i hand för att nå framgång.
Vår egne Pascha är exakt likadan och även han en fantastisk bandyspelare, synd att det inte var så många på Sjöarn och såg det.

Nu slår klockan 14:59 och jag tänkte belägra mig framför Tv:n för att se Sveschnikov och Lomanov spela hem ännu ett guld åt Ryssland! Hejar personilgen på Ryssland, då mitt favoritlag (Finland) redan åkt ut och Sveriges förbundskapten har gjort ett misstag i att inte ta ut Magnus Muhrén, Han har gjort 40 mål och 40 ass i elitserien i år, Men han är väl för dålig kanske. Franco Bandymördare.

Kanske hoppar in och summerar matchen efter.

tjipp och hej

/#4

1 kommentar:

Serry sa...

Sverige vann Finalen! Urstarkt av Franco att peta Murren. Det var ju två andra saikare som avgjorde, Mossberg och Berlin. Grymt Sverige!!!!