måndag 18 januari 2010

Alla får vara med!

Under min kalla semester (som faktiskt inte var så himla kall:) fick jag en härlig påminnelse om vad gemenskap kan vara och att alla kan vara med på sina egna villkor.


På en isbana nära dalstationen till en av liftarna i Flachau (Wagrain) hittade jag dessa små hjältar! En österikisk klass hade kommit ut i vintersolen. Av någon anledning knep det till lite extra i bröstkorgen när jag såg dem så jag släppte skidor o stavar för att föreviga deras lek på isen.



Bilden har jag haft på näthinnan några dagar nu. Jag kan, tack vare den, bara inte låta bli att reflektera över vad gemenskap är och vad den betyder för oss människor! Det låter så självklart! Vi mår bättre av att få höra ihop med andra, att umgås tillsammans och att ha gemensamma mål. Ensam är inte alltid stark - om man inte väljer det själv, förstås...

I Frillesås Bandy finns en gemenskap vi kan vara stolta över! När allt kommer omkring handlar inte allt om idrottsliga framgångar utan mer om vad vi ÄR! Och om vad vi alla får ut av att vara tillsammans, däruppe på Mooosen! Det kan ju inte vara så, att vi inte vill vara tillsammans och kämpa längre, om det går lite hackigt ett tag . Det skulle se ut det - i verkliga livet med!

Så upp med hakan nu, hela Frillesås! Glöm inte att skratta o stötta varandra runt isen och tänka på vad som egentligen för oss samman! Det är härligt att träffas! Och härligast av allt är att alla får vara med!

CU!

/wEbba:)



P.S. Några länkar:
* Hemsidan Gemenskap:Grön är ett ekovaruhus där du handlar miljömedvetet!
* Och hos Gemenskap.com kan den som vill ha ännu mer gemenskap skapa sin egen community. D.S.

PP.SS. Enligt Wikipedia spelade Österrike sitt sista mästerskap i bandy redan 1913 och strax efter första världskriget tog det slut helt - så där finns inget att tillägga denna gången... Trist. DD.SS.



.

Inga kommentarer: