onsdag 6 januari 2010

Det gäller att ha på fötterna!

Julen är över, nyår är över, vintern har tagit grepp om Halland och nu gäller det att ha all energi på rätt ställe - där det är som viktigast! ;)

Om jag bara hade haft förmågan, skulle nästan all min energi hamnat längst ner - i fötterna... Och nu menar jag inte att jag är för lat för att springa runt (hmm, handen på hjärtat...), utan själva blodomloppet! Tänk att det ska vara så svårt att hålla värmen längst ut i ändarna?! Kan man operera in ett pyttelitet kaminchip med termostat, så den slår på själv vid behov? Vore väl inte omöjligt i dessa tider? Som mor säger: "Kan man åka till månen så...?!"

Fingrarna har det inte heller lätt, men dom kan jag åtminstone stoppa in i armhålan - har så jädra svårt för att få fötterna dit!

Min goda vän Anna har tagit fasta på detta och vill hjälpa till på sitt eget lilla vis - årets julklapp bestod av ett par fina, röda raggsockar! Tack, kompis! :) Sitter med dom på nu vid datorn och de värmer bra tillsammans med det äckliga kaffet och fårskinnet på golvet. Men visst nyper det lite i tårna ändå...?

Nu undrar jag: Vad har ni på er på fötterna???? Hur håller ni värmen kvar under en match på Sjöarn??? Man kan ju inte ranta runt hela tiden - de flesta står väl mest still, precis som jag.

Jag ska snart på semester - där det är kallt... Troligen blir det inte tal om att svischa nerför backarna med svettiga pjäxor, utan jag får nog ta till promenadvarianten, men jag behöver ändå ett par nya, hääärligt varma dojjor!

Någon som satsat på ett par svindyra Sorel-kängor? Inte?
Den som har ett BRA tips på BRA kängor kan väl vara snäll delge det med oss andra - särskilt MIG! - i gästboken (misstänker att fler har samma problem). Eller kom fram och visa mig LIVE! (haha)

/wEbba

P.S. Under semestern släpper jag loss Paavo här i bloggen, så han får härja fritt i två veckor från nu! Det kan hända vad som helst- missa inte det! :) D.S.


.

Inga kommentarer: