lördag 2 januari 2010

Ett steg i rätt riktning!

God kväll kära bandyälskare!

Önskar en god fortsättning på det nya året!

Idag gästade Tranås BOIS oss på Sjöaremossen, slutresultatet blev 5-6 fördel Tranås.
Men, trotts förlusten är jag jävligt stolt över grabbarna, vi kämpade in i sista sekunden och gav allt vi hade. Det var lite stolpe ut med tanke på tveksam offsideavblåsning på ett av våra mål och en (enligt mig) Tveksam straff.

I första halvlek mot Gripen borta började vi på ett bra sätt men spelade sämre i andra halvan av matchen, Men idag tycker jag att vårt spel känns mycket bättre, roligare och mer positivt än många tidigare matcher. Fart, passningar, kämpaglöd, Ja listan är lång över de saker vi gjorde bra idag. Längre än listan med minus tycker jag!

Givetvis var detta inte roligt då vi inte riktigt "kom till slutstationen med vårat tåg" men att gräva ner sig nu vore helt fel. Jag tror och hoppas att folket på sidan även dom fick en positiv överraskning av vårat spel idag.

Ett STORT TACK till Green Farmers och även övriga åskådare idag, Ni fanns där idag, och ni fanns där emot Gripen! Ni är guld värda.

Ett passande citat min mamma brukade säga till mig när vi var små:

Ju fler förluster, desto närmare kommer man en vinst!

Nästa match smäller det!

Tjipp och hej

/#4

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, viktigast är att man har yllestrumpor innerst. Inte bomull. Sedan skall man nog tyvärr inte köpa för billiga kängor. Haglöfs är grymma!