onsdag 16 september 2009

Törnrosa vaknar



Gäääsp... Sträcker på mig när jag hör hur bruset ökar runt omkring. Omgivningen vaknar till liv mer och mer, pockar på uppmärksamhet och det känns som jag inte kan slöa här längre... Bäst att röra på sig som en "Ensam, vilsen morgonmås..."

Vad nu då? Har sommarlovet segat ner wEbba fullständigt? Nja, lite kanske. Under sommarhalvåret puttar jag bort FBK - vänligt men bestämt som det heter - till förmån för annat kul. Det blir lätt lite sömnigt på bandyfronten då.


Men nu gäller det att vakna till liv igen! Jösses, här kommer ju både ryssar, norrman, favorit-finne i repris (han som bär kärring ni vet - hjälp! :) och återvändande Frillesås-ungdomar! Tillsammans med en hel hoper av våra egna ungdomar, och fler nya trevliga ansikten, tränar alla som idioter nu på försäsongen! I sann "Arne på Stocken"-anda!

På ungdomssidan blir det också spännande värre nu när Ronny & co slagit sina påsar ihop med Anders & co i Sunvära. Detta känns riktigt bra, tycker jag! Viktigast är att bandyn lever kvar i våra trakter och alla mår bäst av att lagen får spela med och mot jämnåriga så länge som möjligt. Extra "Lycka till" till U16 och U18!!

Så det är alltså dags för nystart! För mig innebär det att telefonen lyser oftare med namn såsom "FBK-Någon", tätare turer norrut och lite nya planer för hemsidan. Nänä, inget stort - bara lite nyare bilder, utbyte av text och förhoppningsvis fler nyheter än det varit på ett tag. Tids nog blir ni fotade på Sjöarn´!

Snart ska jag presentera årets första, nya bloggare. Men innan dess ska Lars-Johan få ordet (sådär ja, nu fick du press på dig! ;) och därefter drar vi lite försiktigt igång Bloggen igen.

Sträck på er, Frillar! Dra efter andan! Nu kör vi!
(fast först ska jag ha en kopp kaffe -
- huu, ni vet vad jag tycker om det...)


/wEbba;)



.

Inga kommentarer: