tisdag 4 november 2008

Det sa bara klick!

I måndags kväll var det dags för årets match för A-laget – att sätta sig framför kameran och titta in i den…! Nog så svårt, kan tyckas. Kräver sin man, så att säga...

Bilderna på seniortruppen behöver fräschas upp och nästan alla spelarna var på plats för att fixa detta i Kba Ishall denna kväll - bara två fattades. Tusan med… Jag vet hur svårt det brukar vara att få fatt på de där sista gubbarna och trycka ner dom i stolen senare under säsongen.

För många är detta med kamera en pina, andra älskar att tramsa till det och pratar o skrattar med de andra under tiden. Vissa tappar hakan, en del sätter näsan i vädret och någon har troligen svalt ett kvastskaft innan och är väldigt spänd (man kan ju vara spänd på olika sätt;).
En o annan kikar snett på mig/kameran i ögonvrån eller tittar helt enkelt över, under, vid sidan om eller blundar! Bästa taktiken?

Då gäller det att ”mjuka” upp stämningen en aning! Plus att ha trådutlösare (en sån där avtryckare på sladd, för att tala klarspråk)!
-Sträck dig, böj dig, vrid dig, titta på Knubbe, titta på mig, lyssna inte på de andra, gladare, inte? (jag älskar detta ”gafflande” ;)
Kameran jobbar på under tiden och till sist blir det, trots allt, ett bra och naturligt foto på de flesta. Grabbar o gubbar - ni är fotogeniska, allihop!!

Fåfänga göre sig icke besvär i bandysammanhang. Frisyren är obotligt platt under hjälmen, slät av uppvärmningssvett eller i oordning efter mössan eller dagens arbete. Bäst klarar sig de rakade! Men de drar ändå näven genom ”håret” för att stajla till sig. Lustigt, det där...

"Den som inte vill vara med på bild tror sig vara vackrare än den verklighet kameran avslöjar", har jag fått lära mig – och det vet de om, de smarta människorna…! Men vad säger det om den som gärna är med på bild? Att man tror för mycket om sig själv?
Äsch – det där är ju bara trams. Inget ändras för att man avbildar det… Det gäller bara att våga visa sig som man är – det gör man ju hela dagarna ändå! Tänk på det när jag kommer fram med Nikon i högsta hugg i vinter :)

I år finns en ny personlig fråga till de aktiva – ”Okänd talang?”. Av de som vågade svara på den, var det mest udda svaret att vi har en VM-silvermedaljör i att bära kärring i klubben. Jösses! Är det med eller utan packning? Bäst att passa sig och fotogrejerna på Sjöarn i vinter! Hämnden kanske är ljuv…;)
Klick-klick!

/wEbba:)


P.S. Tro nu inte att bilderna ligger ute på hemsidan redan - det kräver flera kvällars arbete innan det är klart, men ni kan ju titta till grabbarna, jag menar gubbarna, ändå! D.S.

Inga kommentarer: