söndag 4 oktober 2009

100000


Många nollor! Jubileum! Milstolpe! Ja, jag vet inte vad…!

Frillesås Bandy har passerat en magisk gräns, gått från 5- till 6-siffrigt! TACK, alla Frillar, för att ni återvänder "hem" hela tiden! Det känns roligt o speciellt och är vår lön för mödan!

Det var många utropstecken på en gång, men jag menar det...

Efter de första stapplande stegen på sensommaren 2007 har hemsidan utvecklats till en angelägenhet som rör alla i klubben. Mer och mer av våra aktiviteter når ut denna vägen och det interaktiva plockar mer och mer mark, precis som i vardagslivet. Devisen ”syns du inte, finns du inte” är högaktuell just här – på gott och ont…

Jag vet att många vägrar dator hemma efter en lång arbetsdag framför skärmen, men si det går nog knappt att komma undan. Klart man ska vila sina ögon, men jag viftar mest bort det där ”vägrandet”. Som om man inte skulle äta kvällsmat bara för att man åt till lunch… Eller strunta i stopplikten för jag stannade ju förra gången… Eller vägra svara i telefon för jag har pratat i mobilen hela dagen… Har fler exempel, men då blir jag nog övertydlig... Internet och dess betydelse numera försvinner inte och det är nog bara att acceptera... That’s IT! (haha)
Hur som helst - här har vi en mötesplats, precis som på Sjöarn´, och här kan vi hålla vårt intresse vid liv, underlätta kommunikationen och hitta likasinnade. Keep on!

Nu till väsentligheterna och gamla goa ritualer - siffermagi…:

100000 – med romerska siffror ett stort C (helst med ett streck i överkant). På Wikipedia kan du fräscha upp dina kunskaper om de romerska siffrorna.

100000http://www.100000volts.com/ är e-butiken som passande nog har 100000 olika batterier och laddare i sitt sortiment! Passar alla som behöver laddas upp en aning!

100000 – Kan man få plats i en av Semesterbostäders 100000 bäddar i Europa, så man slipper den här stormen? Jag blir riktigt sugen på att åka tillbaka till Italien och Amalfi/Sorrentokusten igen … mmm…

Minori - hit kan jag tänka mig en tur...

100000 – ”Céad míle fáilte” (uttalas KAY-ed MEE-luh FOIL-cha) betyder ”hundratusen gånger välkommen” på Irländska . Lite gulligt, tycker jag. Kan vara värt att lära sig utantill = succé på nästa bandyfest?!



100000 – var länge drömgränsen för att vara riktigt rik! Det räcker inte längre… Dream on – work harder …


C U!


/wEbba :)



.

Inga kommentarer: