fredag 23 oktober 2009

Gubbar, Va' fan blev det?

Hallå ja.

Fredag idag, och det är ingen vanlig dag, det är faktiskt marcus åttadagarkvartillfödelsedagsdag:)
Jag ska börja kvällens inläg med att be om ursäkt till alla Er som läser bloggen flitigt(även alla som inte läser så flitigt). Anledningen till att jag inte skrivit något de senaste två fredagarna är följande:
wEbba ringde mig någon dag innan hon skulle iväg till Budapest(?), vi snackade lite om bloggen och så, Jag tyckte hon sa något om att jag skulle skriva de där två gångerna och sedan hålla upp lite tills seriestarten!
Så var fallet inte, då hon egentligen ringde för att snacka lite om bloggen och påminna mig lite att jag skulle skriva den fredagen.
Idag ringde wEbba igen och jag tror nog hon undrade vart jag höll hus, dels så missar jag att blogga, och dels när hon frågade hur det gick i matchen idag så har jag inte koll på det heller.
Frågar yrt i sällskapet Gubbar, vad fan blev det? Simon och Rasmus svarade 7-1 medans Marcus Blickander svarade 9-1. Tog det lägsa för att låta lite ödmjuk!
Så framöver så kommer jag att skriva här varje fredag, vare sig Ni vill det eller inte!

Idag var det premiärmatch i Kareby cup, Mölndal stod för motståndet och i Mölndal spelar ju de två FBK-föredettingarna Niklas Stridh och Peter "honken" holmqvist. Det vart 7-1 till flammorna och kanske ett av de snyggaste målen i Ale arenas historia gjordes av #17 Andreas Sterngård. Han fick en boll att bara klappa till och som han gjorde det, PANG sa det och jag tror att om extränaren Henka hade skjutit så så hade han nog påstått att man skulle hämta en traktor för att kunna dra ut bollen ur mål. Nättaket och stenhårt! Bra gjort.

För övrigt så var det kanske inte den mest disciplinerade insatserna FBK gjort, men oj sådan gladbandy! Sånt borde visas på tv tycker jag, Ska nog ringa SVT och fråga.

Imorgon börjar vi tidigt emot Jönköping, redan klockan 8 på morgon så det blir till att gå och lägga sig när jag skrivit klart detta ( NEJ, tänker inte kolla på Idols upplösning).

Som kanske inte alla vet, så bor jag och Eric Molin tillsammans och hans farsa "hakan sükur" är här på besök. Första han frågade när han såg mitt rum var: Men Marcus, Har du blivit sjuk? Det är ju inte ens stökigt.
Jag tror att hans första besök hos mig och Eric i Sandviken inte var hans bästa besök:)

Förresten, alla som undrar hur det går för Stridh så fick jag höra att han väntar barn någon gång i Januari! Grattis

Dagens Citat : Pengar är som gödsel, Gör ingen nytta så länge dom inte sprids!

Tjipp och hej

/#4

Inga kommentarer: