fredag 2 oktober 2009

Fartfylld helg mot vildkatter och norrmän

Hej allesammans!

Klockan slog nyss 11:11 och när den slår det får man önska sig något, Så då tänkte jag att jag skulle skriva ett blogginlägg och hoppas på att Blondinbella vill värva mig som skribent.

I helgen blir det en hel del matcher för Frillesås BK, och även en för Frillesås AIK, A-laget möter Surte i Ale arena på lördag klockan 13:00 och på söndag blir det Ready från Norge som står för motståndet(osäker på tid). Farmen möter Surtes farmarlag Vildkatterna på Söndag.

Matchen på lördag mot Surte skall bli sjukt rolig och intressant, då dom blir det bästa motstånd vi haft hittills. Det blir alldeles säkert en tuff match och jag tror att saker som rollfördelning, disciplin, hunger och ihärdighet kommer att vara oerhört viktigt. Rollfördelningen att veta exakt vad man skall göra och vad man absolut inte skall göra i situationer, discipling för att hålla sig till sin roll, hunger för att inte låta surte få någonting gratis och ihärdighet i att spela det spel vi skall spela i år, oavsett om vi leder med 10 eller ligger under med 10. Det är en träningsmatch och man måste ta vara på de tillfällen som ges. Oj, jag glömde en sak! Vi får absolut inte ramla in på isen när vi skall byta, eller var det bara en engångsföreteelse Knacken?:D

Eftersom jag har bra minne men kort så kan jag inte ge den exakta truppen mot surte, men laget kommer att se ut ungefär som mot blåsut.

På Söndagen möter vi Ready från Norge, Då hoppas jag att Simon Stavis kliver fram och gör minst fem baljor. Det är nämligen så att han, under sin bandykarriär, aldrig gjort mindre än fem mål mot Ready. Dispens kanske kan ges då Simon precis skaffat sig nya skridskor, så vi säger väl 4 mål då.
Jag har ingen aning vilken typ av bandylag Ready är, så det blir nog till att bygga vidare på det som vi skall prestera på lördagen.

Nu ska jag nog gå och göra mina dagliga armhävningar, länkar en video med, (det är jag fast i rakat hår)
http://www.youtube.com/watch?v=90xhaI8TNgA

Dagens citat: Det är i motvind drakarna lyfter!

Tjipp och hej

/#4

Inga kommentarer: