söndag 6 december 2009

J*äkla skit,Torsk är aldrig kul!

Hej eller godnatt , Vilket ni vill!

Är hemkommen från Oskarshamn på andra sidan Sverige.
Hur var då denna upplevelse?

Började ganska bra, Var pigg som aldrig förr i morse klockan 05:30 då jag klev upp för att äta lite frukost. På vägen från tärningen till motorvägen hann jag däcka totalt och när jag vaknade visste jag varken om vi åkte söderut eller norrut.
Till slut var vi ju framme iallafall, tycker faktiskt det är ganska skönt med långa bussresor, sova är ju ganska gött trotts allt.
5-6 plusgrader i den fuktiga luften bådade inte gott men ismakarna på Arena Oskarshamn överraskade mig och säkerligen flera spelare då isen var ruggigt bra, inte för hård och inte för mjuk och blev inte sliten speciellt mycket. Sånt gör mig väldigt taggad!

När vi sedan kliver ut för match har det börjat komma tunna tunna regndroppar och isen blev något knottrig men verkade ändå spelbar eftersom den var såpass hård utan goda förutsättningar.

Vi började ganska lamt och skapade inte speciellt mycket bra alls i första halvlek någon enstaka chans här och där. Detta skulle bli en match där inställning spelade stor roll, och vi fick tänka om lite granna i andra halvlek.
Tror, men är inte säker, att det stod 5-0 i halvlek till Stjärnan, men vi fick dem i gungning då vi lyckades skapa en straff och Jarno smällde in den mot kompisen Illka i Stjärnanmålet.
När vi kort där efter gjorde ett till mål och ställningen var 5-2 började jag genast känna ett stort hopp om att faktiskt kunna vända den här matchen.
Tyvärr så lyckades Herr.Kesselbring plocka en helt oförklarlig utvisning på Bus och reaktionen hos Molin var så stark att han drog på sig en 5 minutare för Olämpligt uppträdande.
Dom fick sin andra straff efter det och fler spelare åkte ut på botbänken, det resulterade givetvis i att det blev mycket ytor för stjärnan och mindre folk på vår anfallsfront och vi sjönk ihop lite granna.
Så kan det vara i bandy och vi får bryta ihop och komma igen. Det är aldrig roligt att förlora, men nu har vi gjort det så då är vi redo att vinna nästa match igen.

Skall tillägga att jag blev positivt imponerad av Stjärnan som spelade en rolig men disciplinerad bandy, häftigt att se lite äkta rakt rysspel ibland.

Nästa fredag kan det komma en liten överraskning, men det sparar vi tills dess.

På lördag är det match mot Nässjö, Röda bollen kommer vara där så jag hoppas att Green Farmers dyker upp med stark trupp dom med!

Dagens citat:

Säg hej till de du möter på vägen upp, för du kommer att möta dem på vägen ner igen!

Tjipp och hej

/#4

1 kommentar:

Anonym sa...

Du får kolla spelprogrammet lite bättre Paavo för det är Otterbäcken som kommer till Sjöar´n på lördag.
/Knubbe