tisdag 10 november 2009

"Dé é mycke nu...!"

En väl inarbetad klyscha, kan tyckas, men jag tror väldigt många i klubben håller med.

Premiären hemma på Mossen står inför dörren och tempot ökar i de administrativa leden. Telefonerna går varma, det inventeras i förråden och renoveras i köket, ledarna går på kurs och de nya ismaskinerna har spolat isen. Till exempel...
Det finns många eldsjälar i Flammornas boning som brinner för klubben! Gott jobb, alla! :D


Isen ligger blank på "Mossen" - o endast Håkan o Linus é vakna?
Alltså, vilken snygg "eldfärg" maskinerna har! :)



Och jag håller på med bilder i kvadrat - förstås! Förra veckan blev det både "bu och bä".

Vi börjar med "bä":
Något av 13000 ex av klubbens nya reklamtidning når snart ett hem nära dig - troligen ditt eget! GP har hjälpt till med designen denna gång och en del av distributionen. Den ska visst spridas från Väröbacka i söder till Kungsbacka i norr, vad jag förstår. Nyfikna på slutresultatet? Tjuvkika här!

Knubbe har skrivit så pennan brunnit ner till en liten, liten stump. Men även Arne A och Lars-Johan har författat en del. Bilden från Lillesjön är faktiskt inte min, om nu någon trodde det. Såååå gammal är jag inte :) Nä, den hittade L-J längst ner i någon låda på Sjöarn. Tuff! Lägg märke till elljusen som hänger i luften. Känner ni igen någon mer än Erland? Skriv i gästboken!!


Förra veckans "bu":
Det var en jädra apparat i gång för att lyckas ta lagbilden på A-laget innan reklambladet skulle gå i tryck. Den HÄR bilden ville vi verkligen ha med! Och allt verkade klaffa! ALLA spelare och ALLA ledare och ALLA attiraljer skulle vara på plats, inklusive de nytryckta dräkterna... MEN...
Eftersom jag är en så nitisk och samtidigt misstänksam/uppmärksam (erfaren?) qvinna, tyckte jag det var aningen märkligt att jag fick två (nästan tre) olika tider av lika många (fler?) inblandade människor om när jag skulle vara på plats i Ale Arena.

Dubbelcheckade en EXTRA gång med kansliet där uppe. Jag ville försäkra mig om att vi verkligen kunde vara på isen med kamera, blixtar, sladdar o stolar redan en stund före träningen. Men då visade det sig att hela kvällen blev "Vilse i pannkakan" (förlåt Staffan Vesterberg).
Kansliet envisades med att FBK beställt tid 17.20 - och alla andra (utom den som beställt) att det var först 18.40, som vanligt. Och detta besked bara 2-3 timmar innan (beroende på vilken av tiderna man gick på). Suck.


Vilse i pannkakan... kan man bli...

Ni fattar hur det blev, va...?! Ja, hela rasket blev inställt. No exercise, no pictures, no money for me (skulle fotat åt HN också). Hade packat bilen redan på morgonen, dragit till Knallelandet för skolan och skulle precis köra direkt till Bohus, men icke... Fast det värsta var nog att jag inte nådde mitt mål med att ha tagit lagfotot INNAN säsongsstart detta år. Nu får Stridh vatten på sin kvarn igen... ;)

Veckans "bildjobb" hittills är ett hastverk till matchblad inför lördagen. Hade totally glömt bort detta! Erland ringde i söndags kväll och meddelade matchens sponsorer och jag sjönk ner flera centimeter i stolen. Men nu är det klart och iväg för tryck hos GeSon i Kba, efter en massa undersökande verksamhet (laguppställningar, domare, logotyper, stavningar och nästa match). Det snurrar till rejält i huvet när det blir brått (kunde inte ens sova på tåget igår!), men ibland går det undan ändå.


Svisch!

Nu vill Lars-Johan plötsligt ha en stjärna! En vinnar-stjärna! Har han inte skaffat hem såna både från Ryssland o Norge? Nä, denna ska finnas på vinstbordet på lördagens lotteribord - där kan ju inte Pascha eller Simon sitta. Får väl slänga ihop nå´t.

Och på torsdag har vi hemsides-kurs! Det skiftar i uppdragen...

Dessutom fotar jag ju lite för en annan liten klubb också. Högt tempo där med. Skola? Ja, när jag hinner... :)
Sa någon "För snäll"...???

CU Saturday!



/wEbba;)


.

Inga kommentarer: