söndag 1 november 2009

Internationell middag, Match, födelsedag och Presenter

Godkväll allihopa.

Tid har inte funnits för att blogga, därav kommer bloggen ikväll.
På fredagen Jobbade jag hela dagen, direkt efter jobbet ringde mamma(finsk) och sa att hon, hela familjen kipriyanov(ryska), Simon(norsk) och Pasha(rysk) väntade på mig för middag. Och när man skall spela match tidigt dagen efter så ser det nog inte så bra ut att skriva blogg senare än 22:00. Där var det avklarat=)

Lördagens match mot Gripen slutade 3-6 och för att uttrycka min egen åsikt, så tycker jag att vi tog ett steg i rätt riktning. Det var inget perfekt spel, men defensiven fungerade bättre än i många av de tidigare matcherna, offensiven var inte helt finslipad heller, men vi prövade på ett enklare rakare spel som faktiskt resulterade i en hel del chanser.

För de som tittade på och de som inte tittade på matchen som tycker att 3-6 mot Gripen är ett uselt resultat och tycker att det fortsätter gå dåligt ber jag tänka lite större, Det var en träningsmatch, vi fick träna på lite nya grejor och det var flera moment i matchen som utspelade sig precis som vi hade tänkt oss. Självklart finns det mycket att jobba på, men det är väldigt många nya spelare och det är heller inte lätt för de som blivit kvar i frillesås efter förra säsongen att lära sig ett helt nytt spelsystem. Känslan efter matchen i lördags känns rätt positiv och det hoppas jag att den fortsätter göra för då kan det bli riktigt bra.

Nog om det, efter matchen beslutade några av oss för att gå ut och käka godmat och ha det allmänt trevligt i Göteborg, Vi hamnade på Hard Rock café som ligger mitt på avenyn, fullknökat med folk men Jarno lyckades på något sätt fixa ett bord, God och dyr mat fick lyxen att infinna sig i Paavo för en stund och det var jättetrevligt, Och inte blev det sämre av att en vacker blondin serverade maten och satte en gasfylld balong på min stol för att jag fyllde 20:)
Jag fick även en gnistsprutande glass och grabbarna sjöng för mig. Vill tacka alla de som infann sig för en kanonfödelsedag!(Jarno,blicket,martin c,molin,rasse,simon och även Pasha).

Vill passa på att gratulera Carolin Björkman och Marcus till deras nyfödde son!Marcus tillhör ju vår kära supporterskara och Carolin är syster till Jocke som kommer ifrån frillesås bk och nu spelar i Villa/lidköping!

Dagens citat: Den bästa offensiven, är en bra defensiv!

Tjipp och hej

/#4

Inga kommentarer: