fredag 6 november 2009

Tamminen och Molins Inredningsfirma AB

Godkväll damer och herrar, flickor och pojkar!

Äntligen!! Äntligen har isen kommit på Sjöarn', Även om den inte är i superskick så känns det helt underbart att få kliva in i vårat fort igen. Vi har tränat två dagar i rad på Sjöarn nu och det känns som att jag inte är den enda som tycker det är gött att vara tillbaka där. Igår var det ju bra väder med och man kände att taggningen var på topp inför träningen, Jag t.ex. skulle helt plötsligt fixa en ny klubba, jag skulle även tejpa om min ena klubba två gånger för att det skulle bli perfekt, även fast jag tejpade den förra träningen:) Men det är härligt, lite hysteri i allt uppstyrt med backar, byxor och platser omklädningsrummet.

I morgon börjar serien, för oss är det bortamatch på premiären då vi åker till Karlstad och tingvalla för att möta forna kungarna Boltic. Det är för mig första gången jag besöker tingvalla men folk säger att det är en ganska stor plan dom har (till nackdel för mig, som bara kan slå lyft till halva plan). Kanske var så förr i tiden när Pierre( ;D ) och dom andra var unga, att ju större man var som bandylag, desto större bandybanan fick man. Undrar varför Sjöaremossen är så liten? Enligt Erland var dom ju grymma förr! Skämt åsido.
Jag har som vanligt inte så jättebra koll på motståndet men dom har gjort vissa väldigt bra resultat på försäsongen, ett spelande lag med fart under rören! Tror på en öppen bandymatch och det kan bli riktigt rolig bandy att titta på om vädret tillåter, så jag hoppas att våra gröna bönder tar kliver fram bakom gardinen och sjunger och gapar för våran skull!

Igår var jag och Eric på IKEA och inhandlade diverse prylar till vårat hem. Soffbord,kuddar,lampor,gardiner, gardinstänger osv.
Känner man mig och Eric så kan man tycka att detta är lite udda, då Eric och marcus + gardiner och stänger = Gardiner fixar kvinnorna!
Men det är faktiskt inte till våra fönster som gardinerna är, nejnej, dom ska Erics mamma fixa när hon kommer ner. Det är så att vi har delat av vårat vardagsrum till två rum varav ett av rummen är vårt nya vardagsrum, och för att vara riktigt ärlig så blev det jäkligt bra, ett riktigt mysigt rum bara man tänder lite levande ljus och kryper ner under våran nya pläd.
Jag var inne i rummet flera gånger igår bara för att titta och känna mig nöjd.
Tyvärr så hade vi nog pratat lite för stolt om vårat nya "casa", Simon trodde bestämt att vi nu hade en helt inredd lägenhet med massvis av möbler och krafs. Men det var ju bara ett litet vardagsrum ju.
Hans tjej Benedicte är för övrigt här på besök och hon tyckte iallafall att det var väldigt mysigt:) Stjärna i kanten till henne!
Vill ni hyra in mig och Eric som inredare så kostar det bara 2000 kr/timmen och vi jobbar högst 2 dagar i veckan! Men snyggt blir det;)

Nu är det dags att dra sig till sängen för lite nyttig sömn inför morgondagen

Dagens citat kommer från Taina Tamminen som skrev så i ett kort till en nära vän när denne tog studenten:

Lycka till på framtiden!

Tjipp och hej

/#4

1 kommentar:

Farsan från Ö-sund sa...

Ja nog är ni duktiga på att inreda,ni kör med ´Total Kaos´.

Tycker om er ändå !