tisdag 3 november 2009

Djupdykning bland pixlar o mappar

Bengalien?! Ordförandens klara favorit!

På fredag smäller det! Då är det deadline! Då ska bilder och text vara klara för tryck i klubbens reklambladstidning som ska gå ut till, jag vet inte hur många hushåll, i norra Halland…

Så nu har jag precis tittat igenom alla Frillesåsbilder jag har i dumburken i jakten på bilder som passar till texter av olika slag och levererat till GP som sköter utskicket denna gång…

Och tror ni jag fastnar i ”bildspelet” som rullar upp framför ögonen på mig? JA! Helt rätt! Och sååå mycket bilder jag har på er! :) Bra och dåliga! Kamp på isen, glada och ledsna miner på läktaren, nerdragna mössor, domare som pekar med hela armen och så förstås alla detaljer runt omkring, typ hamburgarna och bollarna och… ja, ni vet…

Någon som minns hur det började? Själv får jag tänka efter lite… Jo! Jag köpte, efter moget övervägande min första digitala systemkamera för tre år sedan nu. Första gången den var med i bandysammanhang var när våra P93/94 var på Nässjöcupen hösten -06. Det var det året A-laget mötte Nässjö i träningsmatch på Skogsvallen kvällen innan grabbarnas cup började. Vi var ett helt gäng barn o föräldrar som slöt upp och hejade på Flammorna den kvällen – till ingen nytta, vi förlorade stort, minns jag…

Tror det är Evertssons pojk Jesper, på framfart...


Killarnas resultat i cupen var väl däremot blandat, som det brukar vara för FBK, men vi hade himla roligt – både stora och små! Kunde inte låta bli att ladda upp dessa bilder i Pixboxen, men jag fattar ju att bara alla kring P93/94 har någon större behållning av dom… Å kvalitén känns väl sådär... Men ändå - det är banbrytande... ;) www.pixbox.se/alb1137965

Var é bollen??? Inte här, inte där...

Första A-lagsmatchen jag fotade var när Kungälv kom till Sjöarn i sista serieomgången den 25 februari -07. Det var nervöst så det räckte, vill jag lova! För FBK:s del räckte det med oavgjort för att få kvala uppåt, men nog fasen lyckades Kungälv sätta sista bollen i mål och ta sig själva till kval i stället! Matchbilderna ligger kvar i premiär-nerladdningen i Pixboxen – bara att drömma sig tillbaka! www.pixbox.se/alb820265

Lite kul/konstigt känns det ju att så många av grabbarna nu faktiskt spelar med i Kungälv! Fidde, Matte, Nilssons o Staaf… Lycka till alla! Verkligen! :)

Mina känslor då var blandade, minns jag… Självklart ville vi vidare till kval! MEN det skulle i så fall gå av stapeln samma helg som vi bokat in första Bandyfesten på många år och seniorernas deltagande kändes ju som en självklarhet, förstås! Ingen hade väl trott att laget skulle lyckas så bra och ta sig så långt! Alternativet hade varit att flytta på hela rasket – inte kul… Så jag vill nu passa på att tacka killarna (så här långt efteråt utan risk för att få smäll?) för att jag slapp det merjobbet!

Och vilken fest det blev, trots allt! Minns ni ledarnas visa? Och Arnes utstyrsel och Collinders imitation på det? haha - Och nya kampsången"Heja ÄffBeKå!" Hög nivå! :D

Nä, nu får jag jobba vidare med mina bilder. Snart ses vi på Sjöarn´!

/wEbba



.

Inga kommentarer: