söndag 7 december 2008

Att vara borta hemma...

Vilken nervpåfrestning det är att gå hemma i ovisshet om resultatet när vårt A-lag spelar på bortaplan!

Jag startar 13.25 med en koll på Otterbäckens hemsida, där visar det sig att det inte kommer att finnas någon ”Matchen-live”. Kollar även deras gästbok, men med ett inlägg där c:a en gång i veckan av OBK-supportrar så förstår jag snabbt att här kommer man inte ha så mycket att hämta beträffande match rapportering...
Kommer på att ordf. Gösta är med och tittar, ringer upp honom på mobilen, möts av en telefonröst: " Välkommen till Telia mobilsvar...." Skit också! Glömde att Gösta tillhör generationen som köpte en mobiltelefon bara för att slå på den i yttersta nödfall för att kunna ringa 112 om en större olycka inträffat...:)
ABSTINENSEN VÄXER!! Vad står det i matchen??!! Känner mig helt borta här hemma...

Testar ringa några andra, men ingen av dom finns på plats. Nu börjar det bli riktigt nervöst.... Undrar vad det står, undrar vad det står...? Desperationen växer… Börjar bläddra i telefonboken i mobilen efter ledarstabens mobilnummer. Tänker inte ringa nån i tränartrion under pågående match, det är definitivt tabu! Men jag stannar vid Bengt Wiklanders nummer, ringer upp....efter 3 signaler svarar han.
-Hallå Bengt, Lars-Johan här, vad står det i matchen?
-Inte bra, vi ligger under med 5-0 i 35:e matchminuten!! svarar han.

Där slutade mitt hjärta att slå kan jag säga!! Efter 2 sekunders tystnad i telefonen (då förmodligen Bengt undrade om jag fortfarande levde) hör jag honom skratta till.
-Näe jag skojja bara!, vi leder med 2-0!
För helv... Bengt du får inte skämta så! Vi bestämmer att höras av mer under matchen.
Efter den informationen lägger jag ut första rapporteringen i vår gästbok, till fler "nagelbitande" supportrar på hemmaplan, som förmodligen springer mellan FBK´s gästbok och andra sysslor i huset för att få stilla sin hunger efter något resultat i matchen!


Ett STORT TACK! till grabbarna i laget och staben runt omkring, som gjorde lördagen till en sån SEGERFEST!

//Lars-Johan

P.S P.g.a jobb och bandyskolan, kunde jag inte vara på plats i Otterbäcken. Måste bara säga att vi har c:a 45 barn inskrivna i bandyskolan i år!! Jättekul för klubbens "plantskola" för nya bandyspelare i framtiden. Återkommer med hur vi har det ute på isen en annan gång. D.S.

Inga kommentarer: