torsdag 11 december 2008

Otterslätten

I lördags tillbringade vi vår tid med att ta oss till och från Otterbäcken.
Däremellan så spelade vi match mot OBK.

Det slår mig att jag aldrig varit i Otterbäcken och spelat själv, men jag har mött dem, tydligen bara på hemmaplan.

Otterbäcken har ca 700 invånare och planen ligger intill Vänern, man kan gå från hustomterna runt omkring rakt ner till planen, det finns inga staket där. Några ansvariga går runt och samlar in inträdet allt eftersom matchen drar igång. Sådana här ställen gillar jag, det påminner en del om Frillesås men Otterbäcken är mycket mindre.
Detta är charmen med bandy enligt mig, att dessa små orter med bandykultur kan hålla på och spela på hög nivå.


Dessa hus stod bakom vårat mål i första halvlek. Återigen kultur!

Matchen då?

Otterbäcken var väldigt bleka idag samtidigt som vi spelade bra.
Jarno gör viktiga 0-1 och 0-3. De målen ger oss arbetsro och sedan kan vi köra på och vinna relativt komfortabelt.
Sedan gör David E ett viktigt och skönt mål som är typiskt honom. Han snor bollen av dem när OBK försöker bygga upp ett anfall. Sådana mål är oerhört sköna att få med sig samtidigt som de känns så oerhört bittra för det andra laget.
OBK drog på sig alldeles för mycket utvisningar och hade inte fullt lag under många minuter av matchen.
Det klövs en del idag.


Försvarsinsatsen var bra av alla idag och det är inte mycket att anmärka på. Att OBK får göra några i andra halvlek kan vi bjuda på, men ändå ta till oss lite av, då de ändrade taktik och de fick mer tryck på oss i slutet. Men, men, då stod det 1-6 ……

/Legladar´n :-).

Inga kommentarer: