måndag 15 december 2008

Siffergalen i Google

Som en följd av att jag är aningen siffergalen (och nyfiken på nya saker), har jag skaffat mig en ny vana i takt med att besöksräknaren räknar på. Så jag googlade på siffran 60000...
Häng med nu! (länkar i fet stil)

60000 - fotbollsfantatiker ska i fortsättningen få plats på Tottenhams nya hemmaarena. Härligt att digga fotboll bland så många människor!

60000 - kronor dömdes AIK:s supporterklubb Smokinglirarna att betala förra året, för att ha kastat in bananer och pyrotekniska prylar på planen. Den här måste ni läsa!

60000 - fans, är å andra sidan ingenting mot pappalivet, enligt Magnus Hedman! Jag visste väl det - mosad banan o fyrverkeri hela dagarna...

60000 - pund delas ut av Dylan Thomas Prize i Wales, till den som är en jäkel på att skriva och är under 30! Där var man diskvalificerad direkt - men AIK:s gubbe kan ju söka, antar jag...

60000 - kan du få betala för en allergifri katt! Bara summan får mig att nysa!

60000 - dör av solen varje år enligt WHO. Svårt att tänka sig här i kalla Sverige, men troligen helt sant. Ta det lugnt om ni åker utomlands i vinter, så ni inte blir lika rosa som A-lagets bandybollar! (önskar jag själv följde det rådet - bränner alltid fläsket rejält i soolen vid poolen - och snart är det dags igen ;)

Må gott!

/wEbba:)

Inga kommentarer: