lördag 24 januari 2009

På resande fot

Grattis till segern Frillesås, mot OBK!

Kunde ej närvara p.g.a jobb. Januari o Augusti är inköpsmässornas tid för en trädgårdsmästare. Det började med Stockholmsmässan där jag tillbringade 3 dagar. Hann lagom hem och se Surtematchen innan jag dagen efter begav mig till Parismässan för 4 dagar, där jag befinner mig just nu.

För er som inte är ute och far på så många mässor, kan jag berätta att Paris och Milanos mässhallar tillhör de största i Europa. Jag började att fundera på att om Sverige varit ett U-land, med våra fattiga kommuner, hade Frankrike kunnat skänka oss Parismässan i biståndshjälp. Efter jag gjort några mätningar på kartan över mässhallarna, så kom jag fram till att om man delat upp Parismässan likt en tårta, hade det räckt till ca 23 bandyhallar att sockra ut över ¨bandybyarna¨ i Sverige!! Bara entren till Parismässan är ca 2,5 bandyhall stor, där sidor och tak är helt täckta i glas och ca 15 m hög i tak... (Tänk er att ställa en arkitektritad plexiglaskonstruktion, rakt över mossen, med fullt ljusinsläpp! Det hade t.o.m slagit Edsbyns trähall med plåttak....)
Drömma går ju alltid.... Vi är ju bara ett litet bandy-u-land här uppe i norr...

Lånade en ledig laptop några minuter i en italiensk mässmonter (som jag köper statyer o fontäner ifrån). Ville ut och kolla på Everysport vad det stod i matchen. Försäljaren sneglade lite försiktigt på sidan... När bandybollen på startsidan dök upp utbrast han:
- Oh you like cricket!!
- No its B.A.N.D.Y!
Italienaren var som en fågelholk i ansiktet...
- I never hird of it! Is it an Olympic game?
- No, not yet, not yet.. (slut på konversationen)

Får runda av här. Vi skall ut och fira FBK´s seger med en god bit mat i Paris nattliv! Åker hem på söndagkväll, byter kläder i resväskan för att på måndag flyga till Düsseldorfmässan. Sedan hyrbil till några företag utanför Frankfurt, men är åter på hemmaplan på torsdag.

Vi syns!
Lars-Johan

.

Inga kommentarer: